Reklama

„Dobry Start” razem z ZUS – wnioski od 1 lipca

​​​​​​​Od 1 lipca rodzice będą mogli składać wnioski o wypłatę świadczenia z programu Dobry Start na wyprawkę szkolną dla dzieci. Dodatek w wysokości 300 zł przysługuje na każde uczące się w szkole dziecko w wieku od 7 do 20 lat, a jeśli ma orzeczoną niepełnosprawność, to do ukończenia 24 lat.

Dzieci już wkrótce rozpoczną wakacje, a rodzice powoli zaczną planować szkolne zakupu. W sfinansowaniu wyprawki szkolnej może pomóc program „Dobry Start”. Od 1 lipca będzie już można składać elektroniczne wnioski do ZUS na wyprawkę szkolną.

Świadczenie 300 plus to jednorazowa kwota w wysokości 300 zł na ucznia szkoły podstawowej, ponadpodstawowej czy policealnej. Rodzice i opiekunowie – mogą je otrzymać bez względu na dochody i sytuację zawodową. To jednorazowa wypłata 300 zł na zakup podręczników, zeszytów, czy przyborów szkolnych.

Reklama

- Wsparcie przysługuje raz w roku - na dziecko, które uczy się w szkole podstawowej, ponadpodstawowej czy policealnej, aż do ukończenia przez nie 20. roku życia lub 24 lat w przypadku dzieci z niepełnosprawnościami. Nie można go otrzymać na dzieci, które uczą się w tzw. zerówkach, ani na studentów. Wiek 20 i 24 lata liczy się rocznikowo, co oznacza, że uczniowie ostatnich klas techników i liceów oraz uczniowie szkół policealnych także są uprawnieni do świadczenia, jeśli 20 albo 24 rok życia ukończyli przed rozpoczęciem roku szkolnego – informuje Beata Kopczyńska, regionalna rzeczniczka prasowa ZUS w województwie śląskim.

Wnioski na nowy okres świadczeniowy będzie można składać od 1 lipca do 30 listopada. Złożenie wniosku do końca sierpnia gwarantuje wypłatę świadczenia do 30 września.

Reklama

Wniosek o świadczenie z programu "Dobry Start" można złożyć tylko elektronicznie – przez aplikację mZUS, Platformę Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowość elektroniczną lub portala Emp@tia. Warto sprawdzić czy poprawnie podaliśmy PESEL dziecka, nazwę i adres szkoły oraz aktualny numer konta.

Zawiadomienia, które dotyczą świadczeń będą przekazywane elektronicznie. Informację o przyznaniu wsparcia będzie można znaleźć w skrzynce odbiorczej na profilu na PUE ZUS - również wtedy, gdy wniosek został złożony przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia. Na PUE ZUS znajdzie się także cała korespondencja w sprawie wniosku o świadczenie (wezwanie do uzupełnienia wniosku lub załączników, informacja o przyznaniu świadczenia, decyzja odmawiająca przyznania świadczenia). 
Świadczenie będzie wypłacane wyłącznie na wskazany rachunek bankowy.

Reklama

Beata Kopczyńska
regionalna rzeczniczka prasowa ZUS
w województwie śląskim

 

 

Aplikacja jaw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo jaw.pl




Reklama