Reklama

Jak odzyskać płynność finansową po trudnym 2020?


Rok 2020 dla wielu przedsiębiorców okazał się niezwykle trudny i wymagający. Szalejąca na świecie pandemia bardzo szybko zmieniła zasady gry w wielu branżach i postawiła firmy w bardzo niepewnej i niekomfortowej sytuacji. Sprawne zarządzanie dodatkowo utrudniały dynamicznie zmieniające się ograniczenia, duża niepewność co do przyszłości oraz mniejsza skłonność klientów do zakupów. Jak walczyć o utrzymanie płynności w tak trudnych warunkach?


Pandemia COVID-19 jest niewątpliwie największym wyzwaniem, z jakim przyszło się mierzyć branży handlowej na przestrzeni lat. Diametralnie zmieniła ona zwyczaje zakupowe, wpłynęła na kondycję finansową wielu firm, zweryfikowała dotychczasowe modele biznesowe i zmusiła do podejmowania szybkich i nierzadko ryzykownych decyzji.


Jak firmy handlowe radzą sobie z pandemią?


Nie da się ukryć, że warunki, w których funkcjonuje dziś wiele firm, są niezwykle trudne i wymagające. Konieczne są tym samym odważne, niestandardowe decyzje, akceptacja dużego ryzyka, a wielu przypadkach drastyczne cięcia kosztów. Konkurencja w handlu zawsze była duża, a istotne ograniczenie popytu oraz liczne ograniczenia w działalności spowodowane przez pandemię doprowadziły wiele firm na skraj bankructwa. Mowa tu zarówno o małych, średnich, jak i dużych podmiotach – niestety trudne pandemiczne warunki nie oszczędzają nikogo.


Nad wyraz dobrze w tym trudnym czasie radzi sobie sprzedaż internetowa. Niestety przeniesienie działalności do sieci nie odbywa się z dnia na dzień. Zwłaszcza w przypadku dużych firm wymaga wielu miesięcy przygotowań, poniesienia ogromnych kosztów i stworzenia odpowiedniej infrastruktury systemowej. Kto podjął odpowiednie kroki na długo przed wybuchem pandemii, zdołał w znacznym stopniu zrekompensować sobie spadek przychodów. Firmy handlowe, które nie wierzyły dotychczas w siłę Internetu, przekonują się obecnie, jak wielki był to błąd z ich strony.


Można z dużym prawdopodobieństwem zakładać, że handel znacznie szybciej niż dotychczas będzie przenosił się do sieci. Część firm zdecyduje się całkowicie przenieść biznes do świata online, a część wybierze model hybrydowy. Podmioty prowadzące sprzedaż wyłącznie poprzez tradycyjne kanały dystrybucji pozostaną w mniejszości.


Narzędzia wspierające utrzymanie płynności finansowej


Sposobem na utrzymanie się na powierzchni miały być kolejne tarcze kryzysowe, jednak okazały się one niewystarczające. Wiele firm handlowych nie doczekało się pomocy i musiało samodzielnie walczyć o utrzymanie płynności. W jaki sposób? Początkowo przedsiębiorstwa sięgały po oszczędności, o ile je posiadały, jednak szybko pojawiła się konieczność sięgnięcia po zewnętrzne finansowanie. Korzystanie z kredytów i pożyczek bankowych wiąże się z koniecznością wykazania się zdolnością kredytową i przejścia przez długotrwały proces wnioskowania.


Alternatywą dla tego rozwiązania może być faktoring. Jest to dużo szybsza i wygodniejsza forma pozyskania środków na bieżące finansowanie działalności. Sprzedaż nieprzeterminowanych faktur to szansa na uzyskanie środków nawet w kilka minut. Między innymi z tego względu faktoring dla firmy handlowej może stanowić bardzo wygodne i skuteczne narzędzie w walce o utrzymanie płynności.


 


Aplikacja jaw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo jaw.pl




Reklama
Wróć do