Reklama

Maszt telefonii komórkowej stanął na Jeziorkach. Mieszkańcy protestują

Mieszkańcy dzielnicy Jeziorki protestują w sprawie postawionego masztu telefonii komórkowej, który znajduję się w bliskiej odległości od ich działek. Jak tłumaczą nikt nie poinformował ich o budowie tej inwestycji, a o maszcie dowiedzieli się już po fakcie. Mieszkańcy chcą, aby ich zasięg się poprawił, jednak uważają, że masz powinien stanąć w zupełnie innym miejscu, tak aby nie był dla nich utrapieniem. 

Kilka dni temu krajobraz dzielnicy Jeziorki ozdobił maszt telefonii komórkowej. Wśród mieszkańców tej dzielnicy wywołało to ogromny szok, ponieważ nie wiedzieli, że planowana jest taka inwestycja. Jeszcze większe oburzenie wywołało u nich samo miejsce, gdzie inwestor go wybudował. Ogromna i wysoka na 42 metry konstrukcja powstała na jednej z działek na ulicy Insurekcji Kościuszkowskiej w bliskim sąsiedztwie domów.

Ich mieszkańcy nie wyobrażają sobie obok niej mieszkać.  Również wielu z nich miało w planach wybudować nowe domy w tej okolicy, co teraz wcale nie jest już takim ciekawym rozwiązaniem. W 2023 roku zmienił się plan zagospodarowania przestrzennego dla tej dzielnicy, według którego tereny te mają przeznaczenie pod zabudowę mieszkaniowa jednorodzinną. Cześć właścicieli działek zastanawia się także, jak bardzo spadnie teraz wartość ich gruntów i czy kiedyś uda im się je sprzedać. 

W sprawie masztu mieszkańcy mają wystosować pismo do prezydenta Pawła Silberta, aby odpowiedział im na kilka pytań związanych z całą inwestycją. Miasto wydało pozwolenie na budowę masztu we wrześniu 2023 roku. Mieszkańcy oraz właściciele sąsiednich działek nie zostali powiadomieni ani o planach, ani o decyzji w sprawie budowy. Informacja o decyzji o pozwoleniu na budowę i owszem pojawiła się w Biuletynie Informacji Publicznej, jednak zazwyczaj mieszkańcy nie przeglądają dla rozrywki tak obszernej strony. To rolą lokalnych radnych jest przekazywanie mieszkańcom takich informacji. Mieszkańcy podkreślają, że w tym przypadku nie miało to miejsca. 

Jak podkreślają również mieszkańcy dzielnicy Jeziorki problem z zasięgiem jest od wielu lat i maszt telefonii komórkowej jest potrzebny. Jednak według nich powinien być on postawiony w zupełnie innym miejscu, tak aby polepszał jakość życia, a nie ją utrudniał. 

Aplikacja jaw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Aktualizacja: 30/08/2024 19:30
Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Mieczysław - niezalogowany 2024-08-30 14:01:21

    Koło mnie nie ! postawcie koło sąsiada tam nie będzie NAM przeszkadzał

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • ZIBERT - niezalogowany 2024-09-01 08:57:24

    Napisz gdzie mieszkasz a przyjade zrobic ci kupe pod bramke

    • Zgłoś wpis
  • Obiektywny - niezalogowany 2024-09-09 19:21:29

    Ale u sąsiada też nie bo on zarobi na dzierżawie ;-) Zawiść jest głównym powodem takich protestów.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Szymo - niezalogowany 2024-08-30 14:37:14

    To samo zrobili koło mojej działki nawet bezczelnie zmienili plan zagospodarowania przestrzennego z działek przeznaczonych pod zabudowę na grunty nie przeznaczone pod zabudowe by ludzie nie walczyli. I teraz działki są bezwartościowe

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Ra - niezalogowany 2024-08-30 16:57:13

    Tak jak twoja głowa ale telefon komórkowy masz w kieszeni czy jednak używasz stacjonarnego i protestujesz

    • Zgłoś wpis
  • Maciej111 - niezalogowany 2024-08-31 11:29:16

    Wręcz odwrotnie, bo dobry zasięg wiele ułatwia a na takiej wiosze to raczej światłowodu nie pociągną ale tubylcy tego nie widzą. Tak to jest z zaściankowym towarzystwem

    • Zgłoś wpis
  • Artcom - niezalogowany 2024-08-31 13:03:45

    Maciej111 - akurat w J-nie swiatłowody sa wszedzie, nawet w wychodku mozesz sobie zainstalowac.

    • Zgłoś wpis
  • Szymo - niezalogowany 2024-08-31 15:13:52

    Maciej111 ja cię proszę nie znasz rynku nieruchomości to się nie wypowiadaj

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    jacię - niezalogowany 2024-08-30 15:23:11

    100 m od domu źle, w szczerym polu też źle bo za 20 lat wnuk może będzie się chciał wybudować. Najlepiej zrezygnujcie z telefonów skoro to takie straszne lub niech pozostanie słynny "zasięg Jeziorki" jak za czasów Centertela. Oferta fajnych czapek foliowych jest słaba więc nie namawiam pójść w tą stronę. Co mają powiedzieć mieszkańcy bloków, na których są anteny? Tak, wiem, najwyżej nie nadbudują jedenastego piętra dla wnuka jak im nie pasuje. Ale korzystać z telefonu każdy chce.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Jaro - niezalogowany 2024-08-30 16:23:37

    Zawsze mozesz na swojej działce postawić.

    • Zgłoś wpis
  • Ra - niezalogowany 2024-08-30 17:01:32

    No dokładnie oni wszyscy protestują i mają jakieś ale, ale każdy z nich ma telefon komórkowy w kieszeni i chyba nie bardzo ogarniają jak to działa. Zaproponował bym im pozbycie się komórek i przejście na telefonie stacjonarną ale by się oburzyli hahaha

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Frantz - niezalogowany 2024-08-30 16:21:16

    W jaki sposób maszt obniża cenę nieruchomości? To nie ferma świń, że śmierdzi. Nikt nie ma obowiązku ich informować o budowie masztu. Ich zgoda nie jest wymagana i nikt nie musi ich pytać. Jak buduje dom to nie pytam się sąsiada czy mogę tylko wnioskuje w starostwie o pozwolenie na budowę i tyle. Budowa masztu nie różni się niczym od budowy innego budynku.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Vivi - niezalogowany 2024-08-30 22:11:36

    Mylisz się i to bardzo

    • Zgłoś wpis
  • Gośćkaczor - niezalogowany 2024-08-30 22:23:16

    Pytanie jak 1 kl szkoły podstawowej,, oczywiste jest że każdy kupujący użyje argumentu i obniży wartość działki ,na zdrowie to IE wpływa ściąga pioruny i psuje wizerunek coś jeszcze?

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gosc z krótką falą - niezalogowany 2024-08-30 17:33:29

    cudownie jak powiesza wszystkie anteny od gsm poprzez nodeb (lte), do tego 5g, w przyszlosci jakies wifi na 5Ghz i jakies ze dwie, trzy radiolinie, potem podepnie sie drugi i trzeci operator i dolozy swoje ukompletowanie - wiec anten bedzie x2 lub x3 . Ogolnie zarabista sprawa i kazdemu polecem mieszkac w nieduzej odleglosci, rachunki za ogrzewanie lokum nieco spadną, woda na balkonie zima nie zamarznie. Ja tu nie widze minusów.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Elektroenergetyk - niezalogowany 2024-08-30 17:39:09

    opłącało sie podnieść limit promieniowania z 0,1W/m2 do 10W/m2 (w 2020 bodajrze) To bardzo dobra zmiana pozwalajaca za darmoche dogrzac nasze mieszkania ( a rzeczy w lodowkach sa bezpieczne - bo lodowki sa przeciez z blachy)

    • Zgłoś wpis
  • Maciej111 - niezalogowany 2024-08-31 11:38:42

    Brak wyobraźni przeraża. Po to ten maszt ma 40 metrów aby nie promieniował do obory i chlewu czy chałupy. Aby zabierać głos trzeba mieć wiedzę na temat charakterystyki zastosowanych anten i strefy Fresnela. Za takie brednie powinno się wychłostać choć nie wiem czy na to już nie zbyt późno.

    • Zgłoś wpis
  • Tepic pseudonaukowacow - niezalogowany 2024-08-31 12:07:46

    Strefa fresnela przebiegajaca akurat przez twoj mozg jak za dlugo rozmawiales z twoim chlopakiem poczynila juz nieodwracalne zmiany. To nie jest palnik dvb-t zeby miec ustalana indywidualnie charakterystyke promieniowania, sa to anteny sektorowe, kierunkowe - ale ladnie sieja po okolicy - akurat ok 100m od wiezy najsilniej, jak uzywales kiedykolwiek miernika takiego jak Gigahertz HF59b (coc HFW35 by wystarczyl) to mozesz cokolwiek powiedziec teoretyku. Nie masz pojecia o wplywie eletrosmogu na organizmy, zycze ci zebys na swoich dzieciach sie przekonal, mam nadzieje ze masz odpalony router przy lozeczku dziecka - bo choc to tylko 100mW to wiele badań pokazuje ze ma to negatywny wplyw na osrodkowy uklad nerwowy. PS. Pszczoly to juz wiedza.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Wert - niezalogowany 2024-08-30 17:53:43

    Ja kiedyś pisałem do operatora żeby postawił mi 50 m. od domu maszt. Nawet chciałem im dać działkę ale nie byli zainteresowani. Ludzie są jednak zacofani. Wartość działek im spadnie... Żenada.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Foliarz Filip - niezalogowany 2024-08-30 18:08:44

    moze sie bali ze wartosc ich dzialki im spadnie przez Twoj dom ? (podobno nie jest jakis hiper estetyczny)

    • Zgłoś wpis
  • LOLz - niezalogowany 2024-08-30 18:17:52

    Serio, już nawet nie miałbym nic przeciwko oddać kawałek działki, żeby tylko mieć zasięg. Do niedawna nie mogłem nawet SMSa z banku odebrać, chyba, że w wyciągniętej ręce w najwyższym oknie modląc się o drugą kreskę zasięgu.

    • Zgłoś wpis
  • Gośćkkk - niezalogowany 2024-08-30 22:24:27

    A niektórzy są b głupi np

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Dżinks - niezalogowany 2024-08-30 21:33:43

    Dziwi mnie oburzenie i podkreślanie za każdym razem, że okoliczni mieszkańcy nie zostali poinformowani. Czy jeśli Pan X buduje nowy dom, na który dostał pozwolenie od władz miasta czy jego obowiązkiem jest informowanie okolicznych mieszkańców, że zamierza wybudować dom?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Antoni55 - niezalogowany 2024-08-31 11:57:43

    Właśnie. Jaśnie Państwo nie zostali poinformowanie zaś służba i czeladź tak hihi. Jaśnie Państwo spłacający dom z 800+. Toż to nowa szlachta.

    • Zgłoś wpis
  • Jan - niezalogowany 2024-09-04 19:06:20

    Strzeliłeś samobója. Starostwo powiatowe informuje listem poleconym właścicieli wszystkich sąsiadujących działek i innych działek będących w oddziaływaniu inwestycji. Zaś wcześnie to samo robi geodeta, jeśli granice działek nie były wytyczone z użyciem GPS i nie wprowadzone w takim układzie do rejestrów krajowych.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Vivi - niezalogowany 2024-08-30 22:14:40

    Ludzie, którzy mają jeszcze mózgi wiedzą, ze to silne promieniowanie. To ludobójstwo. Tylko glupcy nie rozumieją tego.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Ggg - niezalogowany 2024-08-30 22:25:56

    Prawda ale wiekszosc mózgów nie ma i Dupa który podpisał ustawe

    • Zgłoś wpis
  • Krotka fala - niezalogowany 2024-08-30 22:35:02

    moje przesmiewcze komewntarze wlasnie o tym mowia, jeden the bill z drugim chetnie by taki maszt za oknem mieli a potem dzieci z bialaczka - choc czy ja wiem czy w takich jajeczkach takich gosci jeszcze sa jakies plemniki.

    • Zgłoś wpis
  • Stefek - niezalogowany 2024-08-31 03:53:43

    A telewizja naziemna ci nie szkodzi? To takie same częstotliwości fal radiowych wsiowy głupku.

    • Zgłoś wpis
  • Wandzia - niezalogowany 2024-08-31 03:56:59

    Świnie które wpierdalasz i piwo które tak lubisz bardziej ci szkodzą

    • Zgłoś wpis
  • Sztefan - niezalogowany 2024-08-31 09:38:26

    A przykładasz telefon do głowy? Noo, to już nie masz mózgu i maszt 500 metrów od domu niewiele ci już zaszkodzi.

    • Zgłoś wpis
  • Nauczyciel - niezalogowany 2024-08-31 09:49:40

    Sztefan a masz przylozony telefon do glowy 24/7/365 dni we wszystkich pasmach naraz 700/800/900/1800/2100/2600/3500 ? Zanim zaczniesz sie wymadrzac - wroc do szkoly.

    • Zgłoś wpis
  • Pogromca the bili - niezalogowany 2024-08-31 09:51:05

    Stefek - tv naziemna z odleglosci 25 (kosztowy) i ok 50km (choragwica) szkodzi jakby mniej....

    • Zgłoś wpis
  • Penetrator - niezalogowany 2024-08-31 09:53:14

    Wandzia - to ze cie widze czasem na ulicy najbardziej mi szkodzi - bo potem zamykam sie w kiblu i musze wszystko zwrocic - a to powoduje ze degraduje mi sie przelyk i pewnie skoncze jak Ziobro.

    • Zgłoś wpis
  • Henio52 - niezalogowany 2024-08-31 12:05:04

    Nie białaczka tylko sraczka (biegunka) a może syfilis?. Poczytaj wpierw co to jest białaczka i co ją powoduje. Ojciec Tadeusz niektórym nieźle zrył berety i jeszcze sami płacą i nie protestują. Głupota ma się dobrze i Trwa nadal

    • Zgłoś wpis
  • 52 - to twoje IQ ? - niezalogowany 2024-08-31 12:31:11

    Henio52 - masz racje, poczytaj - https://cordis.europa.eu/article/id/92198-electromagnetic-exposure-and-childhood-leukaemia/pl to akurat o polach linii zasilajacych 50Hz - ale tylko ciołek nie ma instyntu samozachowawczego i eksponuje swoje dzieci na pole w.cz widzac jak działa to np. na pszczoły

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Ggg - niezalogowany 2024-08-30 22:28:49

    Chem choloto Polska, jak ktoś się nie czuje to nie do niego,,, Sami się prosicie o to Aby durnie z wiejskiej robili co chcą, ustawy podpisują aby zyskać korzsci i w dupie mają was i wasze działki,, Polska cholota nigdy nie protestuje tylko pije tanie piwo i pracuje za 3,500

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Ministrant - niezalogowany 2024-08-31 04:02:08

    Czy ktoś mi powiedzieć kiedy skończy się średniowiecze? Ludziom brak elementarnej wiedzy, wolą słuchać księdza itp. zjebów i takie mamy skutki...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Tomek60 - niezalogowany 2024-08-31 09:08:40

    W byczynie stoi taki maszt między domami i nikomu nie przeszkadza no ale dla ludzi z jeziorek to ważne żeby był dym i glosno o nich

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Kreinto - niezalogowany 2024-08-31 09:49:32

    Piękna sprawa! Zazdroszczę. Chciałbym taki masz u siebie. Szczęściarze.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Wilgotna Ilonka - niezalogowany 2024-08-31 11:31:50

    a nie mialbys kompleksow czy takim 42m falistycznym kształcie ktory ciagle STOI w przeciwiwenstwie do twojego niewielkich rozmiarów pyr tka ?

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Mati123 - niezalogowany 2024-08-31 11:50:14

    Za komuny nikt by nie protestował bo Milicja Obywatelska wyjaśniłaby pałą wszelkie wątpliwości. Teraz zaś powinno być tak, że jak się nie podoba i robi z tego szum to takie osoby powinno się wywłaszczyć nic nie dając w zamian, lub obciążyć kosztem budowy takiego masztu. Za głupotę powinno się płacić.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Facet z klasa - niezalogowany 2024-08-31 11:58:20

    Wyszczekałeś sie juz ? to do budy - jajka lizac

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Alina - niezalogowany 2024-08-31 12:19:31

    Banda głupich wieśniaków później będą dzwonić do operatora żeby zgłaszać problemy z siecią bo nie mogę się dodzwonić nigdzie. Wieśniak tępy zawsze pozostanie wieśniakiem obesraną kloaką.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Przystojny Grubasek - niezalogowany 2024-08-31 12:36:57

    czyli mowisz o miejscu gdzie sie urodzilas i wyrosłaś prawda ?

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    A dajcie spokój... - niezalogowany 2024-08-31 12:46:55

    Ciemnogród w natarciu...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    walendzik - niezalogowany 2024-08-31 17:30:57

    Pan S nie pomoze - on nie widzi interesu to nie pomaga

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    SQ9IWE - niezalogowany 2024-08-31 19:07:21

    Widzę że ciemnogród nadal ma się bardzo dobrze. I co gorsze u mnie nic nie stawiajcie ale kawałek dalej u innego sąsiada jak najbardziej. A potem człowiek z miasta jedzie gdzieś na wieś i zdziwiony że po tylu latach GSM nadal kiepsko działa.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • członek UKE - niezalogowany 2024-08-31 19:31:04

    Marcin, jak jestes tak otwarty na takie maszty to serdecznie ci zycze aby w Sosnowcu przed twoim domem ci taki postawili. Jak masz gdzies tą siekę która z tego nonstoo leci to przynajmniej SDR ci zatka czego zycze, bo teraz to juz tylko SDRy zostaja w grze.

    • Zgłoś wpis
  • Fajna laska QRP - niezalogowany 2024-08-31 19:35:10

    To faktycznie dziwne zeby krotkofalowiec, ktory sie jeszcze znakiem podpisuje otwarcie popierał zapieprzanie eteru tym syfem. Pewno falowników (tych w windach) i tych od fotowoltaiki tez jest wielkim fanem a potem taki raport podaje 5.9 ale slabo cie słysze bo jakies brumienie i trzaski mam na +20dB

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gryzly - niezalogowany 2024-09-01 09:36:14

    Artykuł żenada, ludzie żenada, przyklejcie się do masztu i protestujecie.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Staś - niezalogowany 2024-09-01 11:46:43

    No i dobrze ! Będzie zasięg

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gal Anonim - niezalogowany 2024-09-08 07:26:48

    Ciemnota tego ludu poraza

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Obiektywny - niezalogowany 2024-09-09 19:18:54

    To jest inwestycja celu publicznego a ponieważ nie oddziałuje na miejsca dostępne dla ludzi więc nie można zakazać jej budowy. Jakoś nie widziałem nigdzie taniej działki koło wieży więc to są bzdury protestujących, również wiele nowych domów widzę koło wież więc są ludzie którzy nie mają bezsensownych obaw.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama
Reklama
Wróć do