Reklama

Motywacja w cenie

AWAP
25/09/2017 06:00
Motywacja to jeden z najczęściej pojawiających się sloganów, gdy mówimy o rozwoju firmy. Na tym opiera się cały wachlarz szkoleń i systemów wdrażanych przez działy HR. Tak naprawdę jeśli motywacja to gotowość do działania – czyli pewnego rodzaju proces, który jest nastawiony na osiąganie celów, to od samego początku należy założyć, że nie jest procesem ciągłym. Stąd też wszelkiego rodzaju nagrody, premie i uznania powinny mieć po pierwsze charakter okazjonalny, a po drugie muszą odpowiadać na faktyczne potrzeby pracownika. Żeby to osiągnąć, trzeba je znać. A to w prostej linii wypływa z chęci odpowiadania na nie.

Mądre nagradzanie

Warto pamiętać, że pracownika nie motywuje to, że ma pracę i otrzymuje za nią wynagrodzenie, ponieważ to są elementy stałe. Nagrodą za konkretne wyniki czy też dostrzeżenie wysiłków w związku z tym może być bardzo dużo rzeczy. Czasem okazuje się, że ważniejsza i bardziej motywująca dla pracownika jest na przykład dobra rozmowa z przełożonym i jego czas niż dodatkowa premia. Czasem warto pozwolić pracownikowi na realizowanie pasji czy też wspomóc w trudnej sytuacji rodzinnej, by pracował on bardziej efektywnie. Zarówno style zarządzania, jak i możliwości chociażby pracy zdalnej pozwalają w tej chwili na wdrożenie wielu niestandardowych metod. A efekty, jakie mogą one przynieść, są zdumiewające.

Co sprezentować?

Najczęściej rożnego rodzaju nagrody zarówno finansowe, jak i rzeczowe są przegotowywane przez firmę z okazji świąt, jubileuszy i innych ważnych okazji. Coraz częściej sięga się po karty podarunkowe http://karta-podarunkowa.pl/karta-podarunkowa-ciekawy-prezent-lub-sposob-na-motywacje/, karnety czy vouchery. To obok pieniędzy najpopularniejszy sposób doceniania pracowników oraz członków ich rodzin, ponieważ nawet paczki dla dzieci przygotowywane zwyczajowo na Święta Bożego Narodzenia coraz rzadziej mają postać torby ze słodyczami, a coraz częściej są pieniędzmi ukrytymi na karcie do wykorzystania na przykład w konkretnym sklepie.

Karto podarunkowe to wielka korzyść dla pracownika, ponieważ może on kupić sobie dokładnie to, czego potrzebuje lub o czym marzy, ale również dla firmy. Z podatkowego punktu widzenia, jeśli zasilenie karty ze środków ZFŚS nie przekroczy 380 zł rocznie, nie odprowadza się od tej kwoty podatku dochodowego. Poza tym ten rodzaj nagrody nie zwiększa podstawy do wyliczenia składek ZUS. Pracodawca nie płaci podatku VAT, a sam wydatek może wpisać w koszty uzyskania przychodu. Jak widać, dla obu stron to doskonały system motywacyjny.

Aplikacja jaw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo jaw.pl




Reklama
Wróć do