Reklama

Najdroższe marki firm na świecie

AWAP
13/09/2017 06:00
Co rok prezentowane są rankingi najcenniejszych marek świata. Jednym z bardziej znanych rankingów, jest ten prezentowany przez magazyn Forbes. Przy obecnym rozwoju technologicznym rankingi te zmieniają się dość dynamicznie. Jednakże można zauważyć pewne tendencje, jeśli chodzi o ścisłą czołówkę, zdominowana została przez firmy informatyczno - technologiczne.

Czym jest marka?


Markę nazywamy również znakiem fabrycznym lub znakiem producenta. Często przybiera ona formę nazwy, symbolu, znaku graficznego lub innych kombinacji stworzonych w celu odróżniania dóbr i usług jednego producenta od produktów i usług konkurencyjnych firm.

Wyróżniamy cztery podstawowe funkcje marki:

Identyfikacyjna – odróżnia produkty danego przedsiębiorcy od produktów konkurencji. Sprawdź, jak powinno się tworzyć oryginalne nazwy dla firm
Promocyjna – marka jest wykorzystywana w promocji z klientem, przyciąga uwagę i pozyskuje klientów
Gwarancyjna – stanowi gwarancję jakości, ponieważ każda dobra marka dba o jakość swoich produktów
Ochronna – jest w pewnym sensie powiązana z funkcją gwarancyjną, ale stanowi przede wszystkich ochronę dla nabywców, ponieważ każdy producent w trosce o renomę marki dba o jakość swoich produktów. Przekłada się to zatem na zaufanie klientów do jakości danego produktu, czy usługi.

Należy pamiętać, że marka to nie tylko nazwa! Na markę składają się następujące elementy:

Komunikacyjne – w tym nazwa, slogan, logo, czy fanpage na Facebooku
Behawioralne – na przykład zachowanie pracowników, polityka zwrotów, obsługa klienta
Wizualne – kolorystyka, wygląd opakowań, wystrój wnętrz, wygląd wszelkiego rodzaju banerów reklamowych.

Korzyści z posiadania silnej marki


[caption id="attachment_103198" align="aligncenter" width="1876"] A metal cattle brand with the word brand as the marking area on an isolated dark backlit surface and background[/caption]

Silna, znana marka przekłada się na wiele korzyści. Przede wszystkim zauważamy większą elastyczność cenową popytu, co oznacza, że klienci łatwiej akceptują ewentualne podwyżki cen. Znana marka przekłada się również często na konkurencyjność danego produktu i nadaje mu pozytywny wizerunek, a konsumenci zdecydowanie chętniej sięgają po sprawdzone produkty zaufanych marek. Marka stanowi też w pewnym sensie ochronę dla producenta przed ewentualnymi promocjami u konkurencji, bo przecież dobry, renomowany produkt jest wart swojej ceny. Silna marka przekłada się również często na dłuższy cykl życia produktu.

Najdroższe marki świata w 2015 roku według Forbes`a



Apple – Pierwsze miejsce w rankingu najdroższych marek świata bezkonkurencyjnie od 5 lat należy do firmy Apple. Co ciekawsze Apple jest wart więcej niż wszystkie pozostałe firmy z rankingu razem wzięte. Ich budżet w samym 2015 roku, w porównaniu z rokiem poprzednim, odnotował 19% wzrost wartości i wynosił niespełna 150 miliardów dolarów. Apple jest doskonałym przykładem tego, jak działa siła płynąca z marki. Pomimo wysokiej ceny oferowanych przez nią produktów popyt na nie ciągle rośnie.
Microsoft – Wartość marki to 69,3 miliardów dolarów. Odnotowano wówczas 10% wzrost w stosunku do roku poprzedniego
Google – Wartość 65,6 miliardów dolarów i jest to zmiana 16% co do roku poprzedniego
Coca-Cola – Wartość marki to 56 miliardów dolarów
IBM – Wartość to 49,8 miliardów dolarów
McDonald`s – Wartość wynosi 39,5 miliardów dolarów i odnotowany został 1% spadek w stosunku do roku poprzedniego
Samsung – Wartość to 37,9 miliarda dolarów, co stanowi 8% wzrost
Toyota – Wartość 37,8 miliarda dolarów i 21% wzrost
General Electric – Jego wartość szacuje się na 37,5 miliarda dolarów i zaledwie 1% wzrost do roku poprzedniego
Facebook – Wartość to 36,5 miliarda dolarów i aż 54% wzrost! Można, więc zauważyć ogromne tempo rozwoju i spodziewać się w kolejnych latach jeszcze wyższych miejsc w rankingu.

Podsumowując powyższy ranking najdroższych marek świata, szczególną uwagę z całą pewnością przyciąga pierwsza trójka, która jest zdecydowanie zdominowana przez branże komputerowo-technologiczną. Co więcej, pierwsze miejsce zajmowane przez firmę Apple wydaje się być praktycznie nieosiągalne dla konkurencji, ponieważ firma ta przewyższa wartością swoich konkurentów niemalże dwukrotnie. Kolejne pozycje są już mniej stabilne i corocznie pojawiają się w nich mniejsze lub większe zmiany. Rynek jednak jest nieprzewidywalny a jeden produkt oznaczony odpowiednią marką może zmienić totalnie cały rynek. Dlatego warto zadbać o podstawową kwestię w komunikacji z klientami i nazwać firmę jak najlepiej.

Więcej o nazwach dowiesz się na stronie https://nazwane.pl/.

Aplikacja jaw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo jaw.pl




Reklama
Wróć do