
Z jakich urządzeń elektronicznych korzystają Polacy kupujący w sieci?
W 2015 roku najpopularniejszym urządzeniem, przy użyciu którego Polacy robili e-zakupy był laptop. Skorzystało z niego aż 78% wszystkich kupujących online. Nieco mniej, bo 66% klientów skorzystało z komputera stacjonarnego. Zaledwie 37% sięgnęło po smartfon. Warto wiedzieć, że 52% polskich konsumentów dokonuje procesu zakupowego za pośrednictwem kilku urządzeń. Zjawisko to, zwane multichannelingiem , dotyczy najczęściej osób pomiędzy 25. a 34. rokiem życia.
Zakupy przez internet domeną młodych
Jak nietrudno się domyślić, obaw przed zakupami online nie mają przede wszystkim ludzie młodzi, którzy dorastali wraz z pojawieniem się w Polsce nowych technologii. Najliczniejszą grupę konsumentów (34%) stanowią osoby w przedziale wiekowym 25 – 34 lata. Tuż za nimi plasują się klienci od 35. do 49. roku życia (28%). Dopiero na trzecim miejscu, zapewne z racji dość niskiej mocy nabywczej, znajduje się młodzież w wieku 15 - 24 lata (26%). Ostatnią, choć dość dynamicznie powiększającą się grupą nabywców online są konsumenci w wieku 50+ (12%). Choć mało osób w dojrzałym wieku decyduje się na zakupy przez Internet, przedstawiciele pokolenia silver tsunami, gdy już zdecydują się na shopping, wydają 4 razy więcej niż aktywna zakupowo grupa 25- czy 34-latków.
Rynek e-commerce w Polsce. Prognozy na przyszłość
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie