Zamiast tego, skomunikowanie sprowadza się do faktu, że jakieś autobusy tam dojeżdżają, więc dojazd istnieje. W dyskusji pomija się czas dojazdu z każdej dzielnicy, częstotliwość kursowania oraz czas oczekiwania na pociąg. Bo to są najważniejsze parametry dobrej komunikacji publicznej, w myśl słów prezesa PKM, że komunikacja publiczna musi zapewnić potrzeby zbiorowe i zapewnić lokalny transport zbiorowy.
Tak ma wyglądać dworzec w Szczakowej.[/caption]
Ciężko jest zgodzić się z prezesem Nosalem, że nie istnieje optymalny czas na przesiadkę. Jeżeli dyrektor MZDiM-u poucza radnych, aby przed napisaniem interpelacji sprawdzili w internecie pewne dane, tak samo prezes może sobie „wygooglować” temat „optymalny czas na przesiadkę”. Można się wtedy dowiedzieć, że 20-minutowy czas oczekiwania na pociąg, to wcale nie jest to, czego oczekują pasażerowie.
Mówi się nam, że powodem likwidacji połączenia autobusowego do Krakowa był efekt finansowy. Przewoźnik przegrał konkurencję z dotowaną koleją. A czy przypadkiem tak bardzo dotowany bilet roczny nie doprowadził do zniknięcia jaworznickich busów? Oczywiście można mieć wiele do powiedzenia odnośnie do stanu technicznego niektórych z nich. No, ale kursy obsługiwane przez busy zniknęły, a w ich miejsce PKM nie zapewnił nowych.
Budowa wiaduktu w Ciężkowicach 2022[/caption]Artur Nowacki
Artur Nowacki[/caption]Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie