REKLAMA

O szeroko rozumianych działaniach SEO (z ang. Search Engine Optimization, czyli optymalizacja pod kątem wyszukiwarki internetowej) mówi się coraz częściej. Pozycjonowanie stron www w Google bywa wskazywane jako jeden z najlepszych sposobów promocji przedsiębiorstwa w Internecie, dzięki czemu nawet osoby, które dotąd patrzyły w stronę cyberprzestrzeni z lekkim dystansem, zaczynają się do tego przekonywać. Powód jest prosty – rezultaty, obok których nie da się przejść obojętnie. Wykorzystanie możliwości Internetu w promowaniu swojego biznesu to znacznie skuteczniejsza metoda pozyskiwania nowych klientów od chociażby ulotek czy reklam puszczanych w radiu lub telewizji, a przy tym nierzadko dużo tańsza. W takim razie, co daje pozycjonowanie strony? Na jakie efekty się przekłada i czy warto inwestować w to czas oraz pieniądze? Jeśli tego typu pytania chodzą Ci po głowie, to ten artykuł jest właśnie dla Ciebie.

Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?

Zanim odpowiemy sobie na postawione wyżej pytanie, warto pochylić się chwilę nad samą specyfiką SEO. Czym jest pozycjonowanie strony Google i jak należy do niego podchodzić? Pierwszą informacją, którą należy przyswoić, jest czas potrzebny na satysfakcjonujące rezultaty. Pozycjonowanie stron internetowych SEO to nie zbiór działań, których efekty widoczne są od razu, lecz i tradycyjne formy reklamy zawsze miały to do siebie, że na oczekiwany zysk trzeba było chwilę poczekać. W tym obszarze musisz uzbroić się w cierpliwość i poczekać czasami nawet kilka miesięcy, choć pierwsze wyniki bywają widoczne już po paru dniach.

Czym więc jest pozycjonowanie strony internetowej w Google? To zbiór czynności dzielących się na trzy podstawowe obszary:

  • działania on-site – w skład pierwszego obszaru wchodzi przede wszystkim optymalizacja kodu strony w zgodzie z wymogami algorytmu Google oraz optymalizacja treści na stronie – stworzenie wysokiej jakości contentu podnoszącego wiarygodność i merytorykę serwisu;

  • działania off-site – pozyskiwanie linków, a zatem działania mające na celu zwiększenie liczby obszarów w Internecie, z których użytkownicy w naturalny sposób zostaną przekierowani na Twoją stronę oraz content marketing, czyli publikacja artykułów sponsorowanych promujących działalność firmy na innych serwisach;

  • analityka internetowa – obserwacja zmian zachodzących w pozycjach witryny. Służą do tego specjalne narzędzia – niektóre zapewnia sam Google (Google Search Console, Google Analytics), natomiast inne pochodzą od niezależnych producentów (Senuto, Ahrefs, SurferSEO);

Na pozycjonowanie strony internetowej składa się więc wiele czynników, każdemu należy poświęcić odpowiednią uwagę, bez chodzenia na skróty i prób oszukania robotów Google, które, w razie wykrycia nieetycznych strategii (tzw. Black Hat SEO), po prostu permanentnie zbanują stronę, co jest równoznaczne z koniecznością założenia nowej domeny. I chociaż podstawy pozycjonowania stron wydają się proste, to całość szybko wchodzi na wyższy poziom, gdzie szczątkowa wiedza i sprawdzanie informacji w poradnikach internetowych, przestaje wystarczać. Właśnie dlatego warto podejmować współpracę z profesjonalistami, którzy doskonale wiedzą, jakie strategie działają najlepiej i, korzystając ze swojej wiedzy oraz doświadczenia, są w stanie zapewnić Ci najlepsze rezultaty w możliwie jak najkrótszym czasie.

Pozycjonowanie w sieci – czy warto i co daje?

Wielu przedsiębiorców zachodzi w głowę, jeśli chodzi o pozycjonowanie stron, czy warto inwestować w ten obszar. Odpowiedź jest prosta – warto, jak najbardziej. SEO to doskonały sposób na znaczne poszerzenie puli swoich klientów bez konieczności wykładania ogromnych kwot na kampanię marketingową. To też idealna forma promowania się na skalę lokalną, kiedy szeroko zakrojone działania promocyjne po prostu się nie kalkulują. Elastyczność pozycjonowania pozwala na dostosowanie dokładnie takich czynności i strategii, które akurat najlepiej sprawdzą się w zakresie Twojej witryny. W takim razie, co konkretnie daje pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych?

Pozycjonowanie stron www – świadomość marki

Jednym z podstawowych powodów, dla których warto zainteresować się pozycjonowaniem, to zwiększenia świadomości istnienia Twojego przedsiębiorstwa. Żyjemy dzisiaj w ogromnym przesycie informacji, dostępność do bieżących wiadomości ze świata jest na tyle duża, że użytkownicy powoli stają się tym zmęczeni. Oczekują błyskawicznej odpowiedzi na swoje zapytania wpisywane w pole tekstowe wyszukiwarki – niechętnie sprawdzają adresy znajdujące się poniżej piątej pozycji na stronie z wynikami wyszukiwania (tzw. SERP – Search Engine Result Page). Ważne więc, żeby Twoja strona znajdowała się możliwie jak najwyżej, dzięki czemu internauci oczekujący znalezienia konkretnych usług, bez trudu trafią na Twój serwis. Świadomość istnienia określonego usługodawcy to pierwszy krok do podjęcia z nim współpracy, a skuteczne pozycjonowanie strony znacznie to ułatwi.

Pozycjonowanie stron w Google – większy ruch

Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych równa się większej częstotliwości trafiania na witrynę. Im więcej i częściej jest ona odwiedzana, tym lepiej wypada w rankingu Google. Oczywiście w celu zwiększenia ruchu należy podjąć określone działania, dzięki którym użytkownicy z większą łatwością trafią na witrynę, lecz jeśli już dojdzie do tego, że zaczną oni klikać w jej link znaleziony w organicznym wyszukiwaniu, to zauważymy znaczny progres w zakresie liczby potencjalnych klientów odwiedzających stronę. Oczywiście sam ruch to dopiero połowa sukcesu, internauci muszą przecież kupować, lecz – ponownie – bez dobrego ruchu nie zwiększysz sprzedaży.

Pozycjonowanie firmy w Internecie – długotrwałość rezultatów działań

Chociaż pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarkach wymaga czasu, to jednocześnie staje się gwarantem zaistnienia efektów, które będą procentowały przez dłuższy czas. Raz wypozycjonowana strona nie spadnie w rankingu ot tak, bo wstrzymane zostały działania SEO. Oczywiście jest kilka decyzji, których należy unikać, jak chociażby zmiana domeny lub zmiany wprowadzane w obrębie strony bez konsultacji z profesjonalistami – zwłaszcza jeśli to agencja SEO sprawuje pieczę nad Twoją witryną. Długofalowość wdrożonej strategii w zakresie pozycjonowania powoduje, że nawet jeszcze długo po zaniechaniu współpracy z agencją, czyli po przerwaniu cyklicznych płatności za obsługę, możesz korzystać z efektów wcześniejszych prac. Oczywiście jeśli firma zajmująca się reklamą w Internecie pozycjonowanie strony wykonała bez zarzutu.

Skutecznie pozycjonowanie stron – wizerunek marki

Wizerunek to w marketingu dość istotny czynnik wpływający na to, jak jesteś odbierany przez swoich klientów. Im bardziej profesjonalny i ekspercki charakter ma Twoja strona, tym lepiej będziesz traktowany przez internautów. Witryny są dzisiaj postrzegane jako elektroniczne wizytówki przedsiębiorstwa, a przecież nie dałbyś nikomu pogniecionej karty wizytowej, na której słabo widać wypisane informacje, prawda? Właśnie dlatego warto skupić się na cyklicznie publikowanych artykułach poruszających zagadnienia z branży, responsywności, dostosowaniu serwisu do widoku mobilnego, aktualnym certyfikacie SSL oraz szablonie ułatwiającym nawigację. Pozycjonowanie strony www w Google to więc także działania na rzecz wygody użytkownika.

Skuteczne pozycjonowanie w Google z agencją SEMPIRE

Nie łatwo jest odpowiedzieć jednoznacznie na pytanie, co daje pozycjonowanie strony, ponieważ korzyści wynikające z działań SEO są naprawdę szerokie, ale oczywiście w prostej linii pozycjonowanie prowadzi do zwiększenia sprzedaży i zysków. Pozycjonowanie strony internetowej to nowoczesny marketing dostosowany do oczekiwań i potrzeb zarówno reklamodawców, jak i potencjalnych klientów. Aby jednak wykorzystać pełnię potencjału SEO, warto nawiązać współpracę z profesjonalną agencją – firma pozycjonująca strony zapewni Ci kompleksową obsługę oraz zmaksymalizuje efekty, kiedy Ty spokojnie zajmiesz się prowadzeniem swojego biznesu.

SEMPIRE to agencja zajmująca się reklamą w Google, która może poszczycić się wieloletnim doświadczeniem, działaniami podejmowanymi na szeroką skalę oraz indywidualnym podejściem do każdego Klienta. Współpracując z SEMPIRE zyskujesz takie opcje jak:

  • kompleksowy audyt SEO;

  • stała optymalizacja strony internetowej dopasowana do wymogów robotów Google oraz użytkowników;

  • złożona i wielowymiarowa analiza konkurencji;

  • fachowe doradztwo profesjonalnych pozycjonerów i specjalistów o e-marketingu;

  • skuteczne pozycjonowanie stron internetowych w Google na setki fraz kluczowych.

Bądź widoczny dla klientów i rozwijaj swój biznes. Sprawdź ofertę i skontaktuj się z Agencją SEMPIRE pod adresem:

https://www.sempire.pl/pozycjonowanie-stron.html

undefined

- REKLAMA -
Zewnętrzne linki