Reklama

Czy wielkopowierzchniowe sklepy spożywcze są dobrym miejscem na lokalizację mniejszych punktów handlowych?

Jaw.pl - Jaworznicki Portal Społecznościowy
24/08/2023 16:48
Zlokalizowanie mniejszych punktów handlowych w pobliżu wielkopowierzchniowych sklepów spożywczych może być ciekawą strategią. Jak wiadomo duże sklepy spożywcze znanych sieci handlowych regularnie przyciągają wielu klientów. Wychodząc tytułowemu pytaniu naprzeciw, w niniejszym artykule zastanawiamy się czym się charakteryzuje takie rozwiązanie.

Jakimi korzyściami charakteryzuje się takie rozwiązanie?


Zlokalizowanie małych punktów handlowo-usługowych to sytuacja, które może dawać obustronne korzyści. Zarówno dla dużej sieci handlowej jak i dla drobnego przedsiębiorcy. Obecność np. apteki, placówki bankowej, restauracji, kwiaciarni czy fryzjera przyciąga potencjalnych klientów do sklepu wielkopowierzchniowego i czasami działa pozytywnie na wizerunek przestrzeni handlowej. Natomiast wspomniane małe punkty handlowo-usługowe oczywiście zyskują atrakcyjne miejsce do prowadzenia swojego biznesu, które codziennie odwiedza wielu potencjalnych klientów. Przykładem takiego centrum handlowego jest Centrum handlowe Carrefour w Jaworznie.

Jakie są wyzwania i elementy na które warto zwrócić uwagę?


Po pierwsze, małe punkty handlowo-usługowe powinny być spójne z wizerunkiem dużej sieci handlowej i nie powinny stanowić bezpośredniej konkurencji. Dlatego zlokalizowanie w takim miejscu punktu z artykułami spożywczymi wydaje się zupełnie nietrafionym pomysłem. Natomiast postawienie na punkty usługowe lub gastronomiczne jest całkiem interesującym rozwiązaniem.

Po drugie, warto zwrócić uwagę na to, że sukces zlokalizowania małego punktu handlowego lub usługowego w takim miejscu w dużym stopniu zależy od ilości oraz rodzaju klientów odwiedzających sklep wielkopowierzchniowy. Dlatego warto się zastanowić czy klienci odwiedzający duży sklep spożywczy to Ci sami klienci, którzy docelowo mają stanowić o przychodzie omawianego punktu handlowego lub usługowego. Prawdopodobnie profil klientów w takich miejscach może być trochę inny niż profil klientów w typowych galeriach handlowych, które z reguły skupiają się na lokowaniu sklepów odzieżowych. Przykładem typowej galerii handlowej jest np. Galena Jaworzno.

Źródło zdjęcia: thebigland45 - stock.adobe.com

Aplikacja jaw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo jaw.pl




Reklama
Wróć do