ElectroMobility Poland na liście rankingowej konkursu Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. W kwietniu tego roku pisaliśmy o tym, że spółka przygotowywała się do złożenia wniosku o finansowanie projektu w ramach KPO.
W konkursie "Instrumentu wsparcia dla gospodarki niskoemisyjnej" została wyłoniona lista rankingowa, na której znajdują się dwa podmioty: PowerUp Hydro Tech i ElectroMobility Poland. Kolejnym etapem będzie rozpoczęcie procesu negocjacji warunków zaangażowania kapitałowego. Do NFOŚiGW wysłaliśmy pytanie, kiedy zakończy się proces negocjacji. Czekamy na odpowiedź.
„ElectroMobility Poland (EMP) nie rezygnuje z budowy fabryki w naszym mieście, choć zmienia strategię działania. Prezes spółki Tomasz Kędzierski ogłosił nową fazę rozwoju, w której zamiast projektu "Izera" firma postawi na szerszą wizję nowoczesnego hubu produkcyjno-rozwojowego we współpracy z globalnym partnerem” - pisaliśmy w artykule pt. „ElectroMobility Poland zmienia strategię, ale nie porzuca planów budowy fabryki w Jaworznie”.
Komitet Inwestycyjny NFOŚIGW zatwierdził listę rankingową w programie „Instrument wsparcia dla gospodarki niskoemisyjnej”, w ramach którego ElectroMobility Poland ubiegało się o 4,5 miliarda zł na rozwój hubu produkcyjno-rozwojowego w Jaworznie. Projekt EMP jest jednym z dwóch projektów, które w wyniku formalnej weryfikacji wniosku i analizy założeń projektowych uzyskały pozytywną rekomendację. Ocena merytoryczna bazująca na analizie technicznej i biznesowej została przeprowadzona przez niezależny zewnętrzny podmiot współpracujący z NFOŚiGW specjalizujący się w walidacji tego typu projektów - czytamy na stronie spółki.
– Decyzja NFOŚiGW to bardzo ważny kamień milowy zapewniający finansowy fundament dla realizacji inwestycji o który spółka zabiegała przez wiele lat. Decyzja ta otwiera drogę do negocjacji oraz podpisania umowy inwestycyjnej, a w kolejnym kroku zakończenia procesu montażu finansowego dla całości projektu. Nowa umowa inwestycyjna umożliwi również zakończenie negocjacji dotyczących partnerstwa strategicznego z globalną firmą motoryzacyjną – komentuje Tomasz Kędzierski, prezes zarządu ElectroMobility Poland SA.
Polski sektor motoryzacyjny jest silnie uzależniony od kapitału zagranicznego i decyzji podejmowanych poza granicami kraju – wynika z raportu „Diagnoza i perspektywy rozwoju sektora motoryzacyjnego w Polsce”, przygotowanego przez Polski Instytut Ekonomiczny na zlecenie ElectroMobility Poland.
W kontekście wniosków raportu Tomasz Kędzierski, prezes ElectroMobility Poland wskazuje projekt EMP jako przykład nowego modelu rozwoju przemysłowego. Hub produkcyjno-rozwojowy elektromobilności, który ma powstać w Jaworznie połączy produkcję z działalnością badawczo-rozwojową, tworząc w Polsce lokalne łańcuchy wartości i kompetencji. Inwestycja ma obejmować nowoczesną fabrykę, centrum innowacji oraz sieć dostawców, co pozwoli przesunąć Polskę z roli montowni do roli współtwórcy europejskich technologii motoryzacyjnych.
– Hub produkcyjno-rozwojowy EMP jest projektem, który buduje krajowy potencjał przemysłowy w sposób trwały. Tworzymy przestrzeń, w której technologie, decyzje i zyski pozostają w Polsce. To praktyczna realizacja idei reindustrializacji – opartej na efektywnej współpracy – dodaje Tomasz Kędzierski.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej ogłosił wiosną tego roku nabór wniosków o objęcie wsparciem w ramach programu priorytetowego „Instrument wsparcia dla gospodarki niskoemisyjnej” realizowanego w ramach Inwestycji E3.1.1 Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).
Celem programu jest przyczynianie się do rozwoju gospodarki niskoemisyjnej i zeroemisyjnej przez wspieranie projektów przemysłowych dla dwóch sektorów: czystej mobilności oraz energetycznego.
W rodzajach przedsięwzięć znalazły się m.in. projekty w obszarze czystej mobilności oraz sektorze energetycznym, w tym projekty z zakresu zrównoważonej mobilności, obejmujące: budowę instalacji, linii technologicznych/ fabryk produkujących zaawansowane technologicznie produkty końcowe, tj. nisko- i zeroemisyjne pojazdy, takie jak samochody osobowe, dostawcze, ciężarowe, autobusy, lokomotywy, pojazdy rolnicze etc.; wytwarzanie części do pojazdów, wpływających bezpośrednio na uznanie pojazdu za nisko- lub zeroemisyjny, w łańcuchach wartości do wytwarzania produktów końcowych, o których mowa w pkt. a) w tym m. in. komponentów związanych z konstrukcją i technologią wpływających bezpośrednio na ich nisko- lub zeroemisyjność np. napędy, akumulatory, układy zasilania; wytwarzanie infrastruktury ładowania pojazdów oraz komponentów w łańcuchach wartości do wytwarzania produktów końcowych infrastruktury ładowania pojazdów m. in. stacji ładowania samochodów elektrycznych (w tym domowe stacje ładowania), gniazd ładowania, systemów zarządzania ładowaniem, stacji tankowania wodoru.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Borysław Budka łże jak bura suka. Oni celowo wstrzymywali inwestycje tylko dlatego że była pisowska. To ludzie chorzy z nienawiści.
Osiem lat pisowskie złodzieje nie potrafili nawet wbić łopaty pod izere aż Morawieckiemy ryj sie wykrzywił od kłamania . wedłu niego Izera miałabyć robiona od trzech lat a tu huj duda i kamieni kupa .
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Bo Budka zablokował Izerę ,CPK ,polski prom i zwęził przekop mierzei żeby nikt nie pływał !!! On wszystko może !!! Czego nie rozumisz ???
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Taka prawda