Reklama

Jak sprawdzić, czy pompa wspomagania układu kierowniczego jest uszkodzona?

Jaw.pl - Jaworznicki Portal Społecznościowy
26/06/2023 08:54
Pompa układu kierowniczego ułatwia kierowanie pojazdem, ułatwiając obracanie kierownicą. Umożliwia ona kierowcy łatwe obracanie kierownicą, nawet gdy pojazd jest całkowicie nieruchomy.

Pompa wspomagania układu kierowniczego (CPS) jest złożonym i ważnym urządzeniem w układzie kierowniczym pojazdu podczas jazdy. Jednak, jak każdy złożony mechanizm, urządzenie to podlega różnym usterkom, które należy zdiagnozować i naprawić na czas, aby móc dalej bezpiecznie korzystać z pojazdu.



Jak sprawdzić, czy pompa wspomagania układu kierowniczego jest uszkodzona?


Awaria pompy wspomagania układu kierowniczego ma poważne konsekwencje: trudności w kontrolowaniu pojazdu, utrata kontroli nad kierownicą, a nawet wypadek. Dlatego ważne jest, aby zidentyfikować "objawy" nieprawidłowego działania i zwrócić się o pomoc do centrum serwisowego.



W początkowych stadiach problem objawia się drganiem i piszczeniem kierownicy. Jest to jednak objaw niejednoznaczny. Dodatkowo można zaobserwować następujące objawy:




Nadmierne wygładzanie kierownicy podczas skręcania: "buksuje", daje po dłoniach, manipulowanie maszyną staje się zauważalnie trudniejsze.
Obracanie kierownicy w jedną stronę jest utrudnione.
Utrata równowagi podczas jazdy.
Niepokojące dźwięki.

Co może zawieść w pompie wspomagania układu kierowniczego?


Ta jednostka to zestaw połączonych ze sobą części, które z czasem ulegają awarii z powodu zużycia spowodowanego szybką jazdą, złą nawierzchnią drogi i innymi czynnikami. Za najczęstsze awarie tego typu uważa się:




Zużycie łożysk: powoduje nadmierne wibracje i hałas podczas pracy.
Niewspółosiowość wału: powoduje nieprawidłowe przenoszenie momentu obrotowego z silnika, zmniejszając wydajność wzmocnienia.
Nieszczelna dławnica: prowadzi do wycieku cieczy roboczej.
Nierównomierne zużycie łopatek wirnika: powoduje niewspółosiowość wirnika i wibracje.
Chropowatość i zadziory na zaworze redukującym ciśnienie: powodują wyciek płynu.
Odkształcenia i pęknięcia w obudowie urządzenia całkowicie wyłączają pompę wspomagania układu kierowniczego.
Problemy z napięciem paska napędowego.

Problemy te wymagają profesjonalnego serwisu. Wysokiej jakości serwis obejmuje diagnostykę usterek, wymianę uszkodzonych części oraz weryfikację działania mechanizmów po naprawie.



Gdzie kupić dobrej jakości pompę wspomagania i jej podzespoły?


Idealną opcją jest zakup oryginalnych części zamiennych zalecanych przez producenta samochodu. Koszt takich podzespołów jest jednak wysoki. W takim przypadku warto zwrócić uwagę na sklep internetowy z częściami do układów kierowniczych STS.Parts.


STS.Parts to polska firma specjalizująca się w hurtowej i detalicznej sprzedaży części układu kierowniczego. Można tu kupić przekładnie kierownicze, a także części zamienne i zestawy kierownicze włoskiej produkcji. Sklep internetowy oferuje gwarancję, co świadczy o dobrej renomie firmy.

Aplikacja jaw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo jaw.pl




Reklama
Wróć do