Reklama

MathRiders – konkurs „Puchacz Piotr”

Jaw.pl - Jaworznicki Portal Społecznościowy
12/05/2025 10:05

W MathRiders na matematyce znają się doskonale, wyśmienicie też wiedzą jak przekonać do matematyki, a też jak odnaleźć najprawdziwsze matematyczne talenty. W tych poszukiwaniach cenne są wszelkie przedmiotowe konkursy. Taki też był Konkurs „Puchacz Piotr”, zorganizowany w jaworznickim MathRiders w piątek 9 maja.

Kierowany był do uczniów kl. 1,2,3. Brało w nim udział ok. 60 małych matematyków, w każdej grupie po ok. 20 konkursowiczów.

- Dzisiaj mieliśmy drugi etap konkursu „Puchacz Piotr”, który jest konkursem organizowanym przez siec placówek MathRiders - mówi Agnieszka Radziwolska, MathRiders Jaworzno. - Mamy placówki w całym kraju i w różnych miastach były te konkursu organizowane. Pierwszy etap dzieci piszą we własnych szkołach, drugi etap w centrach w danym mieście, te osoby, które dostaną się do trzeciego etapu, czyli do finału, jadą do Warszawy. Zawsze mamy tutaj pełno zdolnych dzieciaków, które po pierwszym etapie przyjeżdżają do nas i praktycznie co roku udaje się nam kogoś wysłać do Warszawy. Liczę, że w tym roku też będziemy mieć finalistów. Jest bardzo dużo dzieci, które uwielbiają matematykę i wręcz garną do niej. To nielubienie matematyki pojawia się zazwyczaj później. Na początkowym etapie każdy jest w stanie i ma chęć, później różne czynniki wpływają, że osoby są zniechęcone.
Nasz konkurs zdecydowanie wykracza zakres tego, co dzieci mają np., w pierwszej klasie. U nas, żeby przejść do następnego etapu trzeba wiedzieć o wiele więcej, niż w pierwszej. Powiedziałabym, że przynajmniej rok do przodu, ale samo to nie jest wystarczające, ponieważ nasze zadanie to nie jest typowo dodawanie, odejmowanie, mnożenie, tylko jednak logiczne myślenie, typu zagadki logiczne. Jest też dużo zadań z treścią, których w pierwszej klasie dzieciaki jeszcze w większości nie potrafią rozwiązywać. Wstępnie rzuciłam okiem, jak dzieciaki oddawały prace, więc wydaje mi się, że kilku finalistów możemy mieć – dodaje pani Agnieszka.

O swoich emocjach, wrażeniach, opiniach z konkursu mówią jego uczestnicy, trzecioklasiści. 
Objaśniają, co było w konkursie trudnego, jak wyglądały przygotowania do konkursu, co sprawiło trudności, a co było łatwego wśród zadań konkursowych.

Konrad: „Trudne niezbyt, a z tego co mi się zdaje, to poszło mi bardzo dobrze”. Konrad lubi matematykę, bo w niej mu idzie dobrze.

Michał: Najłatwiejsze wydało mu się zadanie, w którym należało obliczyć czas jaki upłynął. Dla Michała matematyka jest ciekawa, bo trzeba w niej myśleć i „fajnie jest umieć taką matematykę”. 
Lena miała parę zadań, które sprawiło jej kłopot, jednym z nich było zadanie na obliczenie długości boku trójkąta równobocznego. Zdaniem Leny „matematyka to jeden z trzech najważniejszych przedmiotów w życiu”.
Jan przygotowując się do konkursu robił z mamą „trochę starych ćwiczeń z Puchacza”, poszło mu całkiem dobrze.

Hubertowi poszło dobrze, bo przygotowywał się w domu i w szkole.
Aleks mówi, że zadania były łatwe i trudniejsze, ale raczej łatwe i dlatego poszło mu dobrze.
Filip miał już sukcesy w różnych matematycznych konkursach, a Daniel jest najlepszy w klasie z matematyki, „chyba jestem dobry, ale to się jeszcze okaże” - mówi.
 Tymon lubi matematykę za to, że jest prosta. - Sukces odniosłem dlatego, że brałem udział w bardzo dużej ilości konkursów, międzyszkolnych, szkolnych i zwykle odnosiłem w nich sukces – pochwalił się Tymon.

Trzeci etap finałowy odbędzie się 8 czerwca w Warszawie. Wtedy to dopiero się okaże, kto jest dobry. Życzymy sukcesów!

Aplikacja jaw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Aktualizacja: 12/05/2025 10:21
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama
Reklama
Wróć do