Reklama

Outsourcing wysyłki zamówień ze sklepu internetowego — dlaczego warto z niego skorzystać?

Jaw.pl - Jaworznicki Portal Społecznościowy
25/07/2023 10:03
Własny sklep internetowy może być świetnym pomysłem na biznes — pod warunkiem że znajdziemy sposób na to, jak poradzić sobie z potencjalnie przytłaczającymi kosztami logistyki. Najpopularniejszym rozwiązaniem jest powierzenie obsługi zamówień zewnętrznemu operatorowi logistycznemu. Dlaczego warto zdecydować się na taki krok? I jakie mamy do wyboru modele outsourcingu? W dzisiejszym tekście odpowiemy na te pytania!

Na czym polega outsourcing logistyczny?


Zacznijmy od początku. Outsourcing zarządzania i realizacji zadań logistycznych (a inaczej logistyka kontraktowa - https://3lp.eu/logistyka-kontraktowa/ ) polega na przekazaniu odpowiedzialności za procesy związane z magazynowaniem, obsługą i dostawą zamówień podmiotowi zewnętrznemu. Z reguły jest to operator logistyczny — taki jak chociażby 3LP, które od kilku lat zajmuje się obsługą logistyki szwedzkiego giganta IKEA, ale czasem outsourcingu podejmują się także hurtownie dostarczające towar dla e-sklepów. Ale o nich nieco więcej w dalszej części artykułu.

Firmy oferujące usługę outsourcingu obsługi zamówień dysponują rozbudowanym zapleczem logistycznym — obejmuje ono:

własne centrum logistyczne wraz z magazynem buforowym (czym jest ten rodzaj magazynu wyjaśniają eksperci 3LP - https://3lp.eu/magazyn-buforowy/ );
zaawansowany sprzęt i wyposażenie magazynów;
nowoczesne systemy zarządzania: magazynem (WMS), transportem (TMS) oraz zasobami (ERP);
flotę pojazdów;

i, co najważniejsze

profesjonalny personel, którego know-how umożliwia niemal bezbłędną obsługę zamówień i realizowanie kolejnych etapów łańcucha dostaw!

Modele outsourcingu logistyki


Jak już zasugerowaliśmy, nie istnieje jeden sposób na zarządzanie logistyką e-sklepu - jest ich kilka. Przedstawmy więc krótko najważniejsze modele outsourcingu.

Dropshipping


Zdobył on w ostatnich latach niebywałą popularność. W tym modelu sprzedawca jest „pośrednikiem” pomiędzy klientami, którzy składają u niego zamówienie, a hurtownikiem lub producentem, który nie tylko zapewnia asortyment sklepu, ale również… zajmuje się magazynowaniem i wysyłką zamówień.

Cross-docking


Bardzo ciekawym rozwiązaniem jest również cross-docking, czyli model oparty na przeładowywaniu towarów. Zakłada on pominięcie etapu magazynowania — po dotarciu do magazynu produkty są od razu przepakowywane i wysyłane do klientów.

Fulfillment


Oferowany przez 3LP fulfillment to rozwiązanie „od A do Z” - w tym modelu wszystkie procesy logistyczne, od przyjęcia zamówienia w magazynie, poprzez składowanie towarów aż po realizację i wysyłkę zamówień są realizowane przez jednego operatora. 

Dlaczego warto postawić na outsourcing?


Samodzielne prowadzenie logistyki oznacza koszty, koszty i… koszty. Wynajem (lub budowa!) przestrzeni magazynowej, utrzymanie sprzętu i wynagrodzenia dla pracowników są dużym ciężarem dla firmowego budżetu. Z kolei korzystając z outsourcingu płacimy jedynie za zrealizowane przez operatora zamówienia — możemy na tym jedynie zyskać!

Kolejna kwestia to… oszczędność czasu. Organizacja procesów logistycznych oraz obsługa zamówień każdego dnia zajmują długie godziny — czy nie lepiej byłoby je poświęcić na wprowadzenie nowych strategii marketingowych lub poprawienie jakości obsługi klienta? Nasz sklep od razu stałby się bardziej konkurencyjny na tłocznym rynku e-commerce.

I wreszcie — współpraca z doświadczonym operatorem logistycznym oznacza, że nasz sklep będzie mógł pełnymi garściami czerpać z wypracowanych przez niego procesów i zdobytego know-how . A to bezcenne zasoby dla każdej firmy!

Aplikacja jaw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo jaw.pl




Reklama
Wróć do