Reklama

Szpital zajął stanowisko w sprawie skargi 91-letniej pacjentki

Jaw.pl - Jaworznicki Portal Społecznościowy
02/10/2023 16:19
Szpital Wielospecjalistyczny w Jaworznie zajął stanowisko w sprawie skargi 91-letniej pacjentki, która miała czekać 5 godzin na przyjęcie. Według placówki skarga jest bezzasadna, a procedura postępowania była prawidłowa.
SP ZOZ Szpital Wielospecjalistyczny w Jaworznie zajął stanowisko w sprawie skargi, jaką złożyła córka 91-letniej pacjentki.

Przypomnijmy, że kobiety spędziły prawie 5 godzin na Izbie Przyjęć, oczekując na przyjęcie przez lekarza. Badanie krwi 91-latki wykazało niebezpiecznie podniesiony poziom potasu, dlatego kobiety pojawiły się w szpitalu.

Córka starszej kobiety — pani Gabriela — mówiła nam, że na Izbie pojawiły się około 16:15, a przyjęte zostały około 21:00 i to tylko dlatego, że kobieta osobiście poszła do dyżurującej pani doktor z prośbą o interwencję. Szpital jest jednak innego zdania.

Według szpitala 91-letnia kobieta pobrała bilet z systemu TOP SOR o godzinie 16:54, a o godzinie 17:01 został przeprowadzony traiż wraz z trzema podstawowymi procedurami oceny stanu zdrowia. Natomiast o godzinie 20:15 pacjentka przekazana została do właściwego oddziału Szpitala celem hospitalizacji.

Ponadto w piśmie możemy przeczytać, że - W trakcie pobytu w SOR u Pacjentki wykonano 10 procedur według klasyfikacji ICD-9 i dokonano ogólnej ocena stanu zdrowia Pacjentki, w tym przeprowadzono badania fizykalne. U Pacjentki zastosowano prawidłową procedurę postępowania wraz ze wstępnym badaniem jej stanu zdrowia. Czynności podejmowane były bez zbędnej zwłoki, również w kontekście okoliczności, iż lekarz prowadzący Pacjentkę udzielał równocześnie świadczeń wobec 5-ciu pozostałych Pacjentów SOR. Ustalenia powyższe potwierdza zgromadzona w sprawie dokumentacja medyczna.

Szpital twierdzi wprost, że skarga kobiety oparta jest na nieprawdziwych twierdzeniach - Nie polegają tym samym na prawdzie twierdzenia skarżącej zawarte w doniesieniach medialnych mówiące o tym, iż Pacjentka musiała oczekiwać na przyjęcie w Izbie Przyjęć przez ponad 5 godzin, jak również o tym, że w stosunku do Pacjentki wymagana była konieczność podjęcie bezpośrednich czynności ratujących zdrowie i życie, czy też że nie były w stosunku do Niej podejmowane żadne czynności medyczne.

Cała treść pisma od szpitala:






 

[vc_facebook]

https://jaw.pl/2023/09/91-letnia-kobieta-czekala-prawie-5-godzin-na-izbie-przyjec-w-jaworznickim-szpitalu/

Aplikacja jaw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo jaw.pl




Reklama
Wróć do