Reklama

Z perspektywy: Prezydent został chyba w poprzedniej epoce

Jaw.pl - Jaworznicki Portal Społecznościowy
18/02/2024 10:00
Wszyscy wiemy, że władza daje pewne przywileje. Można z nich korzystać w sposób transparentny i rozważny. Można także inaczej, wykorzystując dobro publiczne. W ten właśnie sposób z publicznych pieniędzy finansuje się wszelkie możliwe media, które piszą o władzy tylko w samych superlatywach.
Począwszy od konta w mediach społecznościowych, poprzez wszelkie miejskie wydawnictwa, na prywatnych gazetach kończąc. Dla podbicia zasięgów sponsoruje się konta w popularnym serwisie META.

Niby nic w tym dziwnego, bo przecież gmina ma prawo informować mieszkańców o działalności prezydenta. No, ale dlaczego sponsoruje posty dopiero tuż przed wyborami? Finansując z publicznych pieniędzy! Należy zadać pytanie o uczciwość takiego procederu, gdyż jednocześnie blokuje się wszystkie osoby niewygodne dla władzy. Podobne praktyki dotyczą ponoć oficjalnego profilu miasta „Miasto Jaworzno”. Blokuje się tych, którzy nie pieją z zachwytu nad miejską propagandą. Tak właśnie wygląda strach i słabość. Strach przed krytyką i słabość kompetencyjna. Oprócz oczywistego blokowania świadczy o tym również sam sposób prowadzenia tych kont. Wszelkie zdjęcia z imprez lub uroczystości miejskich są tak wykadrowane, aby nie pokazać uczestnictwa przedstawicieli opozycji. To jest bardzo zła praktyka, o której najprawdopodobniej przeciętny mieszkaniec nie zdaje sobie sprawy.

To nie jest jakiś afront do poszczególnych radnych opozycyjnych. To jest afront i lekceważenie połowy mieszkańców miasta, którzy oddali na nich glosy. Taka postawa to już jest bardzo brzydkie i naganne zachowanie, przypominające chłodnego i wyrachowanego cynika. Sponsorowanie kont społecznościowych to tylko jedna z wielu możliwości wykorzystania publicznych pieniędzy. Można na przykład wykupywać całe strony w prywatnej gazecie, aby przekazać banalne informacje. Na przykład: kup bilet inaczej, zapłacisz karę. Albo informację o „spotkaniu konsultacyjnym” w danej szkole. Czy 2 strony informujące o działalności MZDiM-u. Jakby miejski Puls Jaworzna wydawany w nakładzie 20 tys. egzemplarzy nie wystarczał. Na takie informacje niepotrzebne są całe strony papierowego wydania. No, ale może o co innego chodzi? Do promocji potrzebna jest jak największa ilość źródeł, a jak wydawnictwo zarobi to i odpłaci pięknym za nadobne.

Pod przykrywką konsultacji prezydent przeprowadza spotkania z mieszkańcami w szkołach. Gdyby takie spotkania odbywały się cyklicznie, nie stanowiłyby zaskoczenia. Nikt by nie twierdził, że to część kampanii wyborczej prezydenta i jego ekipy. No, ale prezydent znów obudził się przed wyborami po kilkuletnim zimowym śnie. A hasło przewodnie tych spotkań wydaje się hasłem kampanii wyborczej prezydenta: „Jaworzno Poziom Wyżej”.

Zastanówmy się zatem, czy prezydent Silbert jest w stanie podnieść miasto o poziom wyżej? Humorystycznie mówiąc, jest w stanie podnieść o 4 poziomy wyżej. Wystarczy doprowadzić do JOG wodę, kanalizację, prąd, gaz i po kłopocie. Rzeczywistość jest jednak smutniejsza. Nie sądzę, aby ktoś po latach stagnacji był w stanie ruszyć z kopyta z pomysłami przyciągającymi inwestorów. Zgodnie z powiedzeniem, czego Jaś się nie nauczył, tego Jan nie będzie umiał. Mądrości ludowe w zdecydowanej większości przypadków sprawdzają się bezbłędnie. Terenów inwestycyjnych od lat mamy wiele. Nawet te uzbrojone. Od lat jednak inwestorzy nie walą do nas drzwiami i oknami. Strona invest-in-jaworzno.pl od lat także jest na stałym, bardzo słabym poziomie. A gdyby nie spółka Skarbu Państwa, nikt nie kupiłby nawet kawałka zrębu na JOG. To wygląda tak, jakby oferta kupna musiała być złożona.

Wiary nie dodaje także widok miotły i łopaty na ulicach miast. Trzecia dekada XXI wieku, a w mieście zamiata się ulice miotłami, dziury klei się asfaltem uklepywanym łopatą, a trochę większą odśnieża się chodniki i place. Ręczne koszenie zieleni też jest dominującym rozwiązaniem w mieście.

Nowe technologie i postęp technologiczny — tego wydaje się nie rozumieć prezydent. Bardzo chętnie otacza się betonem związkowym NSZZ związanym z węglem. Nie omieszka także publikować bardzo obfitych sesji zdjęciowych. Inwestorzy nowych technologii bacznie obserwują rynek. Nie chcą być kojarzeni z węglem. Taka postawa to dla nich obawa o zaściankowość władzy i brak otwartego myślenia. To potwierdza, że prezydent został w poprzedniej epoce. Bo szukanie poparcia w węglu stało się passe.

Przypomnijmy więc. To NSZZ Solidarność nie poparła strajku nauczycieli. To ten związek zdradził nauczycieli i całą budżetówkę, podpisując w czerwcu 2023 umowę z rządem Morawieckiego, niwelując obiecane podwyżki. W chwili, gdy w tym samy okresie w tak deficytowej branży górniczej średni poziom wzrostu wynagrodzeń wyniósł 68 proc. To decydenci związkowi współpracują z Fundacją Clintel. Fundacją lobby przemysłu wydobywczego, która neguje dokonania nauki i wiedzę naukową na temat zmian klimatycznych. To ci ludzie są przeciwnikami tak bardzo potrzebnej transformacji energetycznej, lobbując za pozostaniem przy status quo — bez względu na koszty społeczne.

Nowe technologie to nauka. Inwestorzy i naukowcy obserwują i umieją wyciągać wnioski, z kim mogą mieć do czynienia. Tacy nigdy nie przyjdą do prezydenta lobby górniczego. A przede wszystkim do prezydenta, który nie potrafi przygotować inwestycji, czego przykładem jest JOG.

Czy w związku z tym poziom wyżej w Jaworznie jest możliwy z obecnym prezydentem? Tak. Jeśli rozmawiamy w aspekcie łopaty, bo poziom wyżej… to dwie łopaty.

Artur Nowacki




[caption id="attachment_308231" align="aligncenter" width="904"] Artur Nowacki[/caption]

Aplikacja jaw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo jaw.pl




Reklama
Wróć do