
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Tramwaje są mniej awaryjne niż autobusy, mają prostszą konstrukcję. Gdyby utrzymanie trakcji tak dużo kosztowało, to tramwaje byłyby napędzane silnikami spalinowymi. A jednak opłaca się najpierw wydać pieniądze na trakcję, żeby potem płacić mniej.
Tramwaj jest tańszy w utrzymaniu - bzdura kompletna - być może wyrwane z kontekstu koszty np. porównanie najbardziej ropożernego autobusu z danymi producentów odnośnie energii elektrycznej, jakiej potrzebuje tramwaj na przejechanie 100 km wypadły by na korzyść tramwaju to już, gdy chodzi o koszty utrzymania trakcji tramwajowej, samych tramwajów, koszty usuwania awarii itp. powodują że tramwaj jest droższy w utrzymaniu. Problem z tłokiem w autobusach można rozwiązać układając nowy rozkład jazdy i przystosowując go do potrzeb mieszkańców - nie trzeba wydawać ponad 300 milinów z tego ponad 60 z pieniędzy mieszkańców Jaworzna, rozkopywać jeszcze raz połowy miasta i tracić gwarancje na tyle, co przebudowane drogi. Faktycznie prościej jest forsować pomysł jednej dużej inwestycji, którą UM zajęty będzie przez kolejne 8 lat i tłumaczyć się, że na inne potrzeby nie ma środków bo koniecznie musimy wykorzystać sytuację w której UE dofinansowuje budowę tramwajów, niż zajmować się inwestycjami które rozwiązują realne problemy mieszkańców.
Sobiepanie - to wy uważacie, że transport publiczny jest dla plebsu - kandydat na radnego Sędor to obwieścił przecież. . Sibertowcy uważają zapewne inaczej. Ale proszę powtarzać głośno - autobusy są dla plebsu i mają mu wystarczyć, nie ma co dla plebsu wydawać 300 milionów
Podstawowym celem budowy tramwaju są oszczędności. Tramwaj jest wprawdzie droższy w budowie (choć 300 mln to i tak mało w porównaniu do ok. 900 mln, jakie Jaworzno wydało na drogi, a poza tym - jak już było mówione - znaczną część tej kwoty pokryłaby UE, co nie byłoby możliwe w przypadku remontów trzeciorzędnych dróg w dzielnicach), ale jest za to tańszy w utrzymaniu. Efektywniej wykorzystuje energię, powoduje mniejsze zużycie infrastruktury niż autobusy. A przecież to właśnie na brak pieniędzy na utrzymanie narzekają mieszkańcy. Tutaj też nie zamieszczono pewnego fragmentu z papierowego wydania: "(...) Według pomiarów z 2012 r. (Analiza rozwoju układu komunikacyjnego w kontekście zagospodarowania przestrzennego miasta Jaworzna, Inkom, 2012), notuje się niski poziom napełnienia autobusów, szczególnie w kursach poza szczytem komunikacyjnym (...)". I tutaj rzeczywiście trzeba przyznać, że jest to poważne, wieloletnie zaniedbanie, że nie postarano się o zakup niskopojemnych autobusów (choć pieniądze na nowe pojazdy są - nie jest tak, że "Firma nie ma środków na poważne inwestycje w tabor autobusowy."). Skutkiem tego są zbyt wysokie koszty połączeń z mniejszymi potokami pasażerskimi, a przez to - kiepski takt autobusów. Nie tylko nawet nie obiecuje się jakiejkolwiek poprawy, ale jeszcze wmawia się ludziom, że wszystko jest OK i "Nic więcej, tylko wsiąść i zamienić samochód na autobus – najlepiej na stałe." (jak przy okazji Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu 2014). Natomiast tramwaj będzie kursował na zupełnie innej trasie, której nie dotyczą takie problemy, a wręcz przeciwnie - jest problem z tłokiem w autobusach. Więc przytoczony cytat, choć słuszny, z tramwajem nie ma wiele wspólnego. Co do remontów w dzielnicach - nie jest tak, że "Tuż przed wyborami na chwilę coś się dzieje, a potem to samo.". Remonty gruntówek na większą skalę trwają od 2013 r., czyli praktycznie połowę kadencji. Czy to jest "tuż przed wyborami"? Chyba naturalne jest, że najpierw przeprowadza się większe inwestycje (póki jeszcze można zdobyć na nie dofinansowanie), a potem można ewentualnie przejść do mniej ważnych spraw.
Nie piszcie o kursach autobusów, a raczej o ich braku, bo od zaraz powstaną i będzie to kolejny wyborczy sukces autokratów SS iT( CO PRAWDA TYLKO NA OKRES WYBORCZY , ALE O TO CHODZI). Są w stanie wynająć tabor choćby z RPA( za naszą wspólną KASĘ) byle przed wyborami wszystkie linie autobusowe jeździły tak jak nigdy. Za 26 tysiaków miesięcznie dla prezesa, płaconych bądź to bądź z naszych pieniędzy są w stanie pokusić się o wynajem helikopterów ( na tramwaje trochę za późno), w myśl zasady RAZ ZDOBYTEJ WŁADZY NIE ODDAMY NIGDY. A PO WYBORACH ZAJMĄ SIĘ STANOWISKAMI DLA SIEBIE WE WSZYSTKICH RADACH NADZORCZYCH SPÓŁEK MIEJSKICH WSZAK NAJTRUDNIEJ ZAROBIĆ PIERWSZY MILION ,POTEM JEST JUŻ TYLKO ŁATWIEJ. SCENARIUSZ DO ZDOBYCIA(NIE ZAPRACOWANIA) KOLEJNYCH MILIONÓW, POWINIEN BYĆ UJĘTY W PROGRAMIE WYBORCZYM PANÓW JMM I PIS..CZEKAMY.
Kiedyś i o mnie moi oponenci opowiadali, rozpuszczali plotki tworzyli mity i legendy;-) Miałem dom w górach, daczę nad morzem- brakowało tylko jakieś fajnej bryki (jeździłem cinqecento);-) Jeśli się pisze inaczej wybaczcie ale już nie pamiętam:-) Więc stwierdzili, ze jeżdżę tym mini autkiem dla niepoznaki;-) Cóż było mówić albo czynić,?;-) Stwierdziłem wtedy, ze mam też niedużą awionetkę, ale nie mam gdzie lądować:-)) Artykuł z 2008 roku, czego wy się już nie chwytacie chopaki?;-) Ta pani Marzyńska to nie żona członka JMM Marzyńskiego?;-) Trzeba było tak od razy, to zamiast placu zabaw na Gigancie lotnisko byśmy budowali:-))) skoro ja taka persona, to pewnie by mnie senator do tego samolotu zaprosił?:-)) I nadal twierdzisz, ze ja mam was nie wysyłać na badania?;-)
No tak. Komunikacja publiczna jest dla plebsu - jak twierdzi członek zarządu jaworznickiej Platformy Obywatelskiej Sędor. Tymczasem Śmigielski ma godniejsze pomysły na transport - waaaadzy należą się... samoloty :) :) :) http://www.fakt.pl/Samolot-dla-wladzy-za-pieniadze-gornikow,artykuly,34152,1.html
He he he, Nosal jest sprytniejszy od Starzyckiego;-) Ciebie weźmiemy do pomocy, sukces murowany;-)
pomoz mu jak Starzyckiemu i teraz senatorowi, katastrofa murowana :D
Za mało zarabia!
skonczyly sie tematy, zaczelo sie odgrzewac kotlety. Na miescie widac juz pierwsze smieci wyborcze w postaci bilbardow. I znow niespodzianki nie ma. Jest ten ktorego sie mozna bylo spodziewac ze bedzie pierwszy... senator
robi się zabawnie, ale fakt na energetyków czy Wysoki Brzeg dostać się autobusem to koszmar, wydostać także. Wycieczka do Cargo nawet na 30 minut może potem skończyć się ponadgodzinnym czekaniem na autobus z powrotem. Ciekawe dlaczego tak wybitny prezes PKM nic nie robi w tym kierunku. Spadły by słupki w dochodach przedsiębiorstwa bo linia nie dochodowa?
Swoją drogą ciekawe, czy PO miało zgode na użycie tego zdjęcia w tych wypocinach, aż napisze maila do własciciela sklepu :)
To mądrą władze u nas mamy ze wymysliła tramwaj ;) A swoją drogą to czy wasze zdjęcie w tym artykule nie jest to zdjecia ze sklepu z zabawkami ? Bo jeszcze logo sklepu widać :) http://www.zabawlandia.nazwa.pl/zabawka/tramwaje/398-tramwaj-z-otwieranymi-drzwiami-zielony-dickie-4006333351051.html?search_query=tramwaj&results=21
Nie wierze że ten tekst napisała Platforma Obywatelska. Przecież tramwaj mozliwy będzie tylko gdy będzie dotacja pokrywająca większość tego przedsięwzięcia. A ankieta była z 4ok temu na stronie miejskiej czy miasto ma rozwijac komunikacje publiczną. Dla mnie ten tekst to strzał w stopę dla PO. PS Czy znajdzie sie w tym miescie ugrupowanie które będzie za harmonia w miescie? bo jeśli PO chce tylko sam sport a ludzie mają jeździc po dziurawych drogach to tez nie za dobrze. Tak samo jak Silbert chce fajne drogi a sport ogląda się w tv na Canal +. Ehh, nie ma na kogo głosowac.
"Materiał sfinansowany przez KW Platforma Obywatelska RP" i tyle w temacie :)